دبیر ستاد فناوری های اتصال پذیری خبر داد؛

تسهیلات ارزان برای بومی سازی شبکه ملی اطلاعات

تسهیلات ارزان برای بومی سازی شبکه ملی اطلاعات به گزارش آنی تل، دبیر ستاد فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی با بیان جزئیات بسته حمایتی برای فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری اظهار داشت: تسهیلات ارزان برای بومی سازی شبکه ملی اطلاعات اعطا می شود.



دکتر سید محمد کرباسی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه های ستاد اظهار داشت: بازدید مستمر و میدانی از شرکت های دانش بنیان یکی از برنامه های ما است برنامه داریم که در طول سال بمنظور آشنایی و شناسایی شرکت های دانش بنیان در رابطه با حوزه فعالیتی ستاد، بازدیدهایی را بصورت منظم و اولویت بندی بر حسب حوزه فعالیت شرکتها از نظر فناوری و همین طور میزان موفقیت و شکست ها در دستور کار قرار دهیم تا علاوه بر این که شناسایی ما را از شرکتها کامل تر کند، در جریان دغدغه های آنها نیز قرار بگیریم. بطور قطع این بازدیدها نمی تواند بصورت کامل اتفاق بیفتد ولی هدف ما این است که از این طریق هرچه بیشتر با اکوسیستم فناوری در عرصه ICT ارتباط برقرار نماییم.
حمایت های مالی از کارآفرینان در امتداد جهش تولید
وی با بیان این مطلب که معاونت علمی یک جعبه ابزاری برای پشتیبانی از کارآفرینان در امتداد جهش تولید دارد، اشاره کرد: انواع تسهیلات تبصره ۱۸ برای اشتغال زایی، تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و همین طور منابع مالی مستقیم ستاد و معاونت برای حمایت اقتصادی از شرکتها همچون این ابزارهای حمایتی محسوب می شود. علاوه بر این ظرفیتهای خوبی بوسیله بنیاد ملی نخبگان برای جذب نخبگان در شرکت های دانش بنیان و توانمندسازی آنها به وجود آمده است.
شناسایی چالش های کسب و کارهای دانش بنیان
دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی با اشاره به پشتیبانی از کسب و کارهای و شرکت های دانش بنیان نوپا اظهار داشت: گام اول رصد و شناسایی این شرکت هاست که این اقدام منجر به شناسایی ظرفیتهای آنها و شناسایی گلوگاه ها و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کنند، می شود و خب بالطبع باتوجه به جعبه ابزاری که عنوان کردم، ستاد تلاش خواهدنمود به ازای هر مساله و موضوعی راهکار متناسبی را پیدا کند. بسیاری از اوقات اقدام ستاد و معاونت می تواند معرفی شرکتها به یک دستگاه مربوطه در حاکمیت باشد تا به نحو مناسب ظرفیت و دستاوردهای آن شرکت در دستگاهها مورد استفاده قرار گیرد و در نهایت محصول فناورانه و نوآورانه آن شرکت ارزش افزوده ای با خود به همراه داشته باشد.
کرباسی افزود: در امتداد ایجاد بستر مناسب در تولید و مشارکت مردم، اقداماتی را برای هم راستا کردن نهادهای در رابطه با ستاد در دستور کار قرار داده ایم که همچون آنها می توان به صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت ارتباطات اشاره نمود و ما در صدد هستیم که با هم افزایی بین دستگاهی و ایجاد هماهنگی بین جهت گیری های نهادهای مختلفِ در رابطه با حوزه ستاد بتوانیم در این زمینه اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم.
تسهیلات ارزان برای بومی سازی شبکه ملی اطلاعات
کرباسی با اشاره به پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان فعال در عرصه لیست بومی سازی شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: بیان کرد: همین طور با در نظر گرفتن اولویت های لیست بومی سازی شبکه ملی اطلاعات بدنبال این هستیم که به آن دسته از شرکت های دانش بنیانی که در عرصه های ضروری و گلوگاهی شبکه ملی اطلاعات ورود کرده و یا قراردادهای فعالی را با اپراتورها منعقد کرده اند، در امتداد کمک به گردش مالی این شرکتها و رفع نیازهای موقت مالی تسهیلات ارزان در اختیارشان قرار دهیم.

1403/02/25
12:39:11
5.0 / 5
275
تگهای خبر: ابزار , اپراتور , ارتباطات , اطلاعات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات