در پنل تخصصی یازدهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات؛

چالش ها و فرصت های هوش مصنوعی بررسی گردید

چالش ها و فرصت های هوش مصنوعی بررسی گردید به گزارش آنی تل، در پنل تخصصی نقش هوش مصنوعی در عرضه خدمات جدید در صنعت ICT، چالش ها و فرصت های ناشی از هوشمندسازی فرآیندها و احتیاج به توسعه زیرساخت های ارتباطی مورد بحث قرار گرفت.



به گزارش آنی تل به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، یازدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی مخابرات با شعار «ارتباطات در عصر هوش مصنوعی» روز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳، به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع به کار کرد. این سمپوزیوم با هدف ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات میان محققان، نخبگان، صنعتگران و مدیران دولتی و خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می گردد.
در این سمپوزیوم علاوه بر عرضه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی از راه سخنرانی های کلیدی، نشست های تخصصی، مقالات و کارگاه های آموزشی، پنلی با مبحث «نقش هوش مصنوعی در عرضه خدمات جدید در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات» برگزار گردید. در این پنل، حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول، علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، علی حکیم جوادی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، حسین ریاضی رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران و حسن بلوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل بعنوان نقش آفرینان اصلی این صنعت حضور داشتند.
محور اصلی این پنل که با حمایت مرکز پژوهش و توسعه همراه اول برگزار شد، نقش فزاینده هوش مصنوعی در ارتباطات سیار و توانایی این فناوری در خودکارسازی وظایف و توسعه شبکه های نسل آینده بود.
بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این پنل به بنچمارک های انجام شده در این اپراتور اشاره نمود و توضیح داد: بر این اساس، کاربردهای هوش مصنوعی در سه حوزه «داخل اپراتور» با هدف بهینه سازی فرآیندها، «سرویس های جدید» که به مشترکان عرضه می شود و «هوشمندسازی» صنایع تعریف و پیاده سازی شده است.
وی با عرضه مثالی به چالش های موجود در راه هوشمندسازی و ارتقای کارآمدی اشاره نمود و اضافه کرد: امیدواریم با همکاری متخصصان این حوزه، بتوانیم این چالش ها را پشت سر بگذاریم.
در این پنل همینطور به موضوع هایی همچون رقابت بانکها با اپراتورها در زمینه هوش مصنوعی پرداخته و اشاره شد که ۸۰ درصد بانکها استراتژی های هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار داده اند. امروزه چت بات ها بعنوان یکی از ابزارهای رایج در شبکه بانکی جهان برای عرضه خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند.
از دیگر نکات کلیدی مطرح شده در این پنل میتوان به لزوم توسعه زیرساخت های مبتنی بر نسل های نوین ارتباطی برای عرضه خدماتی نظیر ۵G عمومی و خصوصی، آغاز انقلاب صنعتی پنجم با ظهور هوش مصنوعی و دستیابی بازار این فناوری به ارزش ۳.۱ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۲ اشاره نمود.
این سمپوزیوم روز پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ به کار خود پایان می دهد.


منبع:

1403/07/22
09:00:19
5.0 / 5
26
تگهای خبر: ابزار , اپراتور , ارتباطات , اطلاعات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات