ارائه به مركز ملی فضای مجازی؛

پیش نویس سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی نهایی شد

پیش نویس سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی نهایی شد آنی تل: پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی از مجموعه اسناد راهبردی فضای مجازی، نهایی و جهت تصویب تحویل مرکز ملی فضای مجازی شد.



به گزارش آنی تل به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی از مجموعه اسناد اقدامات کلان «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» با هدف ساماندهی و نظارت بر تبلیغات تجاری در فضای مجازی، جهت بررسی و تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شد.
این سند که متولی تدوین آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بدنبال ساماندهی و نظام مند سازی تبلیغات تجاری در فضای مجازی در امتداد ارتقای اعتماد و اطمینان، رعایت ارزش های اسلامی و ایرانی و با اهمیت تر از همه، حفظ حقوق مصرف کنندگان و مردم است.
تنظیم گری تبلیغات در فضای مجازی، منجر به سالم سازی و شفاف سازی اقدامات شده و این اقدام، انگیزه کسب وکارها به فعالیت در پیامرسان ها و سکوهای داخلی را باتوجه به وجود آمدن فضایی امن و قانونمند، تقویت خواهدنمود.
براساس این پیش نویس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول پیگیری تخلفات و اعلام آنها خواهد بود و در صورت عدم همکاری متخلفان، وزارت ارشاد می تواند بوسیله مراجع قانونی برای برخورد با آنها اقدام نماید.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان صدا و سیما، وزارت صمت، سازمان ثبت و املاک کشور، وزارت اقتصاد و امور دارایی، صنوف مرتبط، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادستان کل کشور و … نسبت به تهیه پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی اقدام خواهدنمود.
گفتنی است؛ بررسی های تکمیلی این سند هم اکنون در معاونت محتوای مرکز ملی فضای مجازی انجام شده و به زودی نخستین جلسه بررسی نهایی آن در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی کشور انجام می شود.


منبع:

1403/07/25
09:53:06
5.0 / 5
19
تگهای خبر: ارتباطات , اطلاعات , پیام , پیامرسان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات