ایسپا منتشر كرد؛

پیام رسان های محبوب دانشجویان

پیام رسان های محبوب دانشجویان به گزارش آنی تل، برپایه اعلام گزارش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) گشتن در فضای مجازی در صدر انتخاب دانشجویان برای گذران اوقات فراغت است.



به گزارش آنی تل به نقل از از جهاد دانشگاهی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی (ایسپا) اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ طرح نظرسنجی وضعیت اجتماعی فرهنگی دانشجویان دانشگاه های دولتی را با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری اجرا کرده است.
در این گزارش که دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در اجرای آن مشارکت داشته است. اوقات فراغت دانشجویان، میزان استفاده دانشجویان از پیامرسان ها و رسانه های اجتماعی، سبک موسیقی مورد علاقه، تماشای فیلم و سریال، منبع پیگیری اخبار و اعتماد اجتماعی، متغیرهای مورد استفاده در این بررسی است.
در این نظرسنجی با ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های دولتی در سراسر کشور مصاحبه حضوری انجام شده است که ۴۷ درصد آنها را دانشجویان مرد و ۵۳ درصد را دانشجویان زن تشکیل می دادند.
بر طبق جدول انتشار یافته ۷۹.۵ درصد از دانشجویان هر روز به در پیامرسان های شبکه اجتماعی مجازی برای گذراندن اوقات فراغت را دارند.
بر طبق گزارش اعلام شده ۲۵.۲ درصد دانشجویان منبع پیگیری خبرهایی که دارند از سایت، خبرگزارها و رسانه های اجتماعی داخلی هستند.
۸۹.۵ درصد دانشجویان از پیامرسان تگرام و ۸۵.۷ درصد دانشجویان از اینستاگرام استفاده می نمایند. تلگرام در صدر پیام رسانی قرار دارد که دانشجویان استفاده می نمایند.
گشتن در پیامرسان های شبکه اجتماعی در صدر فعالیت دانشجویان در اوقات فراغت دارد.

۳۷.۲ درصد دانشجویان سبک مورد علاقه آنها در موسیقی پاپ ایرانی است.
مشخصات پاسخ گویان ۴۷ درصد مرد و ۵۳ درصد خانم بوده اند.

1403/07/20
11:19:54
5.0 / 5
59
تگهای خبر: اینستاگرام , پیام , پیامرسان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات