آغاز کمپین گسترده اسنپ برای آگاهی بخشی سرطان پستان

آغاز کمپین گسترده اسنپ برای آگاهی بخشی سرطان پستان به گزارش آنی تل، اسنپ هر سال از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان (ماه اکتبر) کمپین گسترده ای از جانب این شرکت در ارتباط با آگاهی بخشی در رابطه با سرطان پستان در ابعاد مختلف اجرا می کند.



به گزارش آنی تل به نقل از مهر، امروزه آگاهی بخشی، پیشگیری و تشخیص زودهنگام به مهم ترین راه های مقابله با سرطان تبدیل گشته اند. به همین مناسبت، هر سال از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان (ماه اکتبر) را در سراسر دنیا بعنوان ماه آگاهی بخشی در مورد سرطان پستان در نظر می گیرند. طبق گزارش روابط عمومی اسنپ در بازه ی زمانی یاد شده کمپین گسترده ای از جانب این شرکت در ارتباط با آگاهی بخشی در رابطه با سرطان پستان در ابعاد مختلف اجرا می شود. هدف از اجرای این کمپین مشارکت در اطلاع رسانی موثر در مورد راه های پیشگیری، خودمراقبتی و غربالگری سرطان پستان است.
به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، طبق داده های مطالعه ای که در آوریل سالجاری میلادی (۲۰۲۴) بروزرسانی و در «ژورنال سرطان برای پزشکان» (CA) انتشار یافت، در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۲/۳ میلیون زن در جهان به سرطان پستان مبتلا شدند. از این تعداد، ۶۷۰ هزار نفر در سراسر دنیا جان خویش را از دست دادند. روابط عمومی اسنپ اعلام نمود: «با توجه به ابعاد گسترده و فراگیری این موضوع، این شرکت قصد دارد در کمپین خود هم راستا با تکیه بر اهمیت تشخیص زودهنگام در کاهش میزان مرگ ومیر ناشی از سرطان پستان آگاهی بخشی بیشتر در مورد راهکارهای پیشگیری، خودمراقبتی و اطلاع رسانی در مورد عوامل خطرزا و علایم هشداردهنده سرطان را در دستور کار قرار دهد.»
معرفی کمپین «آگاهی بخشی سرطان پستان» اسنپ
اسنپ با عنایت به اهمیت موضوع، گروههای هدف متنوعی را برای کمپین «آگاهی بخشی سرطان پستان» در نظر گرفته و این کمپین را در ۳ بخش آگاهی بخشی به کاربران مسافر، آگاهی بخشی به کاربران راننده، و آگاهی بخشی به همکاران اسنپ اجرا می کند.
این سوپراپلیکیشن در کمپین «تشخیص زودهنگام سرطان پستان قدمی بزرگ تا درمان» علاوه بر آگاهی بخشی، به پیشبرد راهکارهایی برای پیشگیری و تشخیص زودهنگام می پردازد.
بخش اول: آگاهی بخشی به کاربران مسافران در طرح نیکوکاری کلاب
اسنپ هجدهمین طرح نیکوکاری کلاب خویش را به آگاهی بخشی کاربران مسافر در رابطه با سرطان پستان مختص کرده است. در این بخش، علاوه بر آگاهی بخشی، راهکار پیشگیری و تشخیصی سرطان پستان هم در نظر گرفته شده است. اسنپ با همکاری موسسه خیریه «بهنام دهش پور» می خواهد طرح «مشارکت در خرید دستگاه ماموگرافی سه بعدی برای مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم» را در قسمت نیکوکاری کلاب اجرا نماید. بعد از بررسی درخواست این بیمارستان و نیازسنجی انجام شده توسط موسسه خیریه بهنام دهش پور، به سبب دسترسی آسان، پذیرش انواع بیمه، نرخ پایین تعرفه های درمانی و تشخیصی و وجود کادر علمی مجرب، مشارکت در نیازمندی های این بیمارستان در اولویت قرار گرفت.
کاربران مسافر می توانند با اهدای امتیازهای کلاب خود، بدون پرداخت هیچ مبلغی، در این طرح مشارکت کنند. اسنپ در ازای هر ۲ هزار امتیاز کاربران مبلغ ۴ هزار تومان برای پیشبرد طرح به خیریه پرداخت خواهد نمود. در این بخش از کمپین، ضمن اجرای طرح نیکوکاری کلاب، مخاطبان اسنپ از راه اطلاع رسانی های متنوع در مورد ابعاد مختلف سرطان پستان آگاه می شوند.
بخش دوم: آگاهی بخشی به کاربران راننده اسنپ
در کمپین «آگاهی بخشی سرطان پستان» مهم ترین سرمایه اسنپ یعنی کاربران راننده هم در نظر گرفته شده اند. باشگاه رانندگان اسنپ قصد دارد از راه کانال های اطلاع رسانی خود آگاهی بخشی نسبت به سرطان پستان را در دستور کار قرار دهد. در این راستا، یکی از اپیزودهای رادیو اسنپ به مبحث آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در مورد این نوع سرطان اختصاص داده می شود. در این اپیزود دکتر ستاره محمودی، متخصص جراح عمومی، در مورد علایم اولیه سرطان پستان، نحوه خودمراقبتی، راه های پیشگیری و اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان پستان آموزش هایی را عرضه می دهد.
بخش سوم: آگاهی بخشی به همکاران اسنپ
در مسیر اطلاع رسانی در رابطه با سرطان پستان، واحد منابع انسانی اسنپ با همکاری موسسه خیریه «بهنام دهش پور» محتوا و ویدئوی آموزشی تهیه کرده است و در اختیار همکاران مجموعه قرار می دهد. در این ویدئو دکتر ستاره محمودی، متخصص جراح عمومی در مورد علایم اولیه سرطان پستان، نحوه خودمراقبتی، راه های پیشگیری و اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان پستان آموزش هایی را عرضه می دهد.
از سوی دیگر، بازارچه خیریه ای هم با مشارکت موسسه همکار برای کارکنان اسنپ برگزار شده و عواید حاصل از آن به صورت مستقیم به موسسه همکار و برای تأمین بخشی از هزینه های درمان بیماران دچار سرطان پستان اهدا می شود.
تشخیص زودهنگام سرطان پستان قدمی بزرگ تا درمان
طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت که در سال ۲۰۲۲ انتشار یافته است شایع ترین سرطان در زنان ایران سرطان پستان است. این سرطان در کل جمعیت کشور هم با شیوع ۱۱/۳ درصدی دومین سرطان شایع گزارش شده است.
تشخیص زودهنگام سرطان پستان باعث افزایش اثربخشی درمان، کاهش عوارض درمان و کاهش مرگ ومیر می شود. این مورد نه تنها به نفع بیماران و خانواده های آنان است، بلکه می تواند با کاهش هزینه ها و مدیریت بهتر منابع پزشکی تاثیر مثبت و قابل توجهی بر جامعه و سیستم بهداشت و درمان داشته باشد. به همین دلیل، ترویج معاینات منظم و دوره ای توسط پزشک متخصص با عنایت به سن و سابقه خانوادگی افراد و آگاهی بخشی در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
دلایل بروز سرطان پستان هنوز برای محققان و پزشکان ناشناخته است، اما امروزه عواملی شناسایی شده که احتمال داده می شود خطر مبتلا شدن به سرطان پستان را زیاد می کند. همچون این موارد میتوان به افزایش سن، ژنتیک و وجود تاریخچه خانوادگی سرطان پستان، سابقه مبتلا شدن به سرطان پستان، بلوغ زودرس، تاخیر در یائسگی، عدم حاملگی یا حاملگی در سنین بالای ۳۰ سال، عدم شیردهی، چاقی، مصرف دخانیات، کم تحرکی و غیره اشاره نمود. محققان معتقدند رژیم غذایی سالم و عادت های زندگی سلامت محور مانند ورزش روزانه می تواند خطر بروز سرطان را کم کند.


منبع:

1403/07/15
11:50:59
5.0 / 5
262
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , اثر , بیمار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات