حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۴۴۱

اینفلوئنسرها در ایتالیا نقره داغ می شوند

اینفلوئنسرها در ایتالیا نقره داغ می شوند به گزارش آنی تل، اداره ارتباطات ایتالیا اینفلوئنسرها را هدف گرفته تا در رابطه با پست های تبلیغاتی شفافیت بیشتری عرضه کنند.


به گزارش آنی تل به نقل از رویترز، AGCOM اداره ارتباطات ایتالیا قوانین سختگیرانه ای را تصویب کرده تا شفافیت درباره ی پست هایی که سلبریتی ها با انبوه تماشاچیان آنلاین خود به اشتراک می گذارند، افزایش یابد. این قوانین در حالی تصویب شده که مدتی پیش آژانس آنتی تراست ایتالیا «کیارا فرانگی» یک اینفلوئنسر با حدود ۳۰ میلیون فالوئر در اینستاگرام را به سبب فقدان شفافیت درباره ی یک سازمان خیریه، یک میلیون یورو جریمه کرد. AGCOM اعلام نمود قوانین جدید برای تمام اینفلوئنسرهایی اجرا می شود که به زبان ایتالیایی پست منتشر و با برندهای ایتالیایی با بیش از یک میلیون فالوئر همکاری می کنند. هرگونه محتوای تبلیغاتی پست شده باید بطور شفاف و به روشی برچسب بخورد که قابل شناسایی باشد، درغیر اینصورت اینفلوئنسر مذکور احتمالاً با جریمه ای تا سقف ۶۰۰ هزار یورو روبرو می شود. باتوجه به آنکه اینفلوئنسرهای آنلاین گستره فعالیت وسیعی دارند، بیشتر اوقات برای ارتقای فروش محصولات و افزایش شهرت برند، قدرت بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی دارند. مقامات ایتالیا همین طور اعلام نمودند اینفلوئنسرها باید به دستورالعمل مربوط به تمام رسانه ها احترام بگذارند. طبق این دستورالعمل باید از اخبار جعلی و پست های تبعیض آمیز یا نژاد پرستانه اجتناب کرد. اداره ارتباطات ایتالیا از یک سال قبل مشغول توسعه قوانین است و بطور خاص اینفلوئنسر مذکور( فرانگی) را هدف نگرفته بود. سال قبل فرانسه قانونی را ارائه کرد تا هرگونه تبلیغ محصولاتی مانند تنباکو توسط اینفلوئنسرها را غیرقانونی اعلام و شفافیت بیشتری درباره ی محتوای پولی فراهم آورد.


منبع:

1402/10/25
12:08:24
5.0 / 5
340
تگهای خبر: آنلاین , ارتباطات , اینستاگرام , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات