با اختیارات قانونی جدید؛
انگلیس شرکت های بزرگ فناوری را رام می کند
آنی تل: رگولاتور رقابت انگلیس بر طبق اختیارات جدیدی که از دولت دریافت می کند، از شرکت های بزرگ فناوری می خواهد دسترسی به داده ها را برای رقبایشان فراهم و ترویج محصولات خودرا محدود کنند.
به گزارش آنی تل به نقل از رویترز، اداره رقابت و بازارهای انگلیس(CMA) نظارت خود برشرکت های فناوری بزرگ مانند متا پلتفرمز، آلفابت، آمازون و اپل بیشتر کرده است. تمایل این اداره برای نظارت بیشتر بر شرکتها هنگام دخالت آن در پروسه خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در سال قبل آشکار شد. همچنینCMA بتازگی اعلام نموده مشغول بررسی معامله این شرکت با اوپن ای آی(سازنده چت جی پی تی) است. طبق بیانیه CMA، سارا کاردل رئیس این اداره در یک کنفرانس سیلیکون ولی خواهد اظهار داشت: روند جدید رقابت بازارهای دیجیتال تضمین می نماید شرکت های فناوری نوآوری های جدیدی را عرضه می کنند که محصولات خارق العاده ای برای مصرف کنندگان می سازند. وی در قسمتی از سخنرانی خود خواهد اظهار داشت: بررسی اسنادی که به انجام می رسد نه فقط برای نمایندگان پارلمان انگلیس بلکه برای شرکت های دیجیتال و طیف وسیع تری از سهامداران درباره ی روش عملکرد CMAشفافیت فراهم می آورد. اداره رقابت و بازارهای انگلیس یک واحد بازارهای دیجیتال را بیش از ۲ سال قبل ایجاد کرد و الان تحت قانونی که در پارلمان تحت بررسی است، این واحد اختیارات جدیدتری می یابد. CMA اعلام نموده به شرکتها اجازه نمی دهد محصولات و خدمات خودرا بر رقبا ترجیح دهند و آنها را وادار می کند تا دسترسی بیشتری به داده ها و قابلیت ها برای رقبایشان فراهم آورند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب