با حمایت یك سازمان بشردوستانه؛
افزایش قدرت ناشران کوچک استرالیایی برای مقابله با فیسبوک و گوگل
آنی تل: قدرت ناشران کوچک استرالیایی برای مقابله با گوگل و فیسبوک و تعیین هزینه انتشار اخبار بالا رفته برای اینکه ثروتمندترین فرد این کشور اعلام نمود سازمان بشر دوستانه او به آنها کمک می نماید.
به گزارش آنی تل به نقل از رویترز، «بنیاد میندرو» متعلق به اندرو فارست (مدیر شرکت استخراج سنگ آهن فورتسکیو متالز) تصمیم دارد از جانب ۱۸ ناشر کوچک درخواستی به کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا ارائه کند تا آنها بتوانند بدون نقض قانون رقابت با شرکت های بزرگ مذاکره کنند. ناشران از این اقدام استقبال کرده اند. در این میان نفوذ فارست و همین طور رویکرد های متفاوت گوگل و فیسبوک در قبال ناشران کوچک ممکنست دخالت دولت استرالیا در این پروسه و تعیین هزینه انتشار اخبار را تسریع کند. در مارس سال جاری میلادی استرالیا قانونی بی سابقه وضع کرد که طبق آن دو شرکت بزرگ فناوری باید برای انتشار محتوایی که ترافیک و تبلیغات را به وب سایت های آنها سرازیر می کند، با ناشران مذاکره کنند. هرچند ناشران بزرگ اخبار توانسته اند قراردادهایی با گوگل و فیسبوک ببندند اما خیلی از ناشران کوچک هنوز نتوانسته اند با این شرکتها به توافق برسند و به ویژه از فیسبوک برای عدم تمایل به درخواست های آنها گله دارند. برمبنای قانون مذکور، در صورتی که مذاکرات بین تهیه کنندگان اخبار و شرکت های فناوری برای تعیین هزینه انتشار شکست بخورد، دولت استرالیا می تواند هزینه مذکور را تعیین کند. اما هم اکنون تعدادی از شرکتها که نتوانسته اند به قراردادی با گوگل و فیسبوک دست یابند، منتظر هستند تا در مارس سال آینده دولت قانون را باردیگر بررسی کند. این در حالیست که گوگل باردیگر اعلام نمود مذاکرات با تمام ناشران کوچک و بزرگ ادامه دارد. فیسبوک نیز در اطلاعیه ای اعلام نمود از دیرباز حامی ناشران مستقل و کوچک تر بوده است. ماه گذشته کمیسیون رقابت و مشتری استرالیا به سازمان نماینده ۲۶۱ ایستگاه رادیویی اجازه داد تا برای بستن قراردادی جهت تعیین هزینه محتوا مذاکره کنند.
منبع: anitel.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب