هشدار اسنپ ۹۴ میلیارد دلار آب خورد
ارزش سهام اسنپ بعد از هشدار مدیرعامل این شرکت درباره تاثیر منفی مقررات جمع آوری دیتای اپل و محدودیتهای زنجیره تامین جهانی بر هزینه تبلیغاتی، بیشترین سقوط را از ماه مه سال 2018 تجربه نمود.
به گزارش آنی تل به نقل از ایسنا، ارزش سهام اسنپ ۲۲ درصد ریخت و حدود ۲۵ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت که حالا در حدود ۹۵ میلیارد دلار قرار دارد، پاک کرد. دورنمای محتاطانه ای که از طرف اسنپ چت عنوان شد، بر سایر همتایان این شرکت که به درآمدهای تبلیغاتی متکی هستند نظیر آلفابت، فیسبوک، توییتر و پینترست سایه افکنده و ارزش سهام هر کدام از این شرکتها بین دو تا چهار درصد سقوط کرد.
در مجموع هشدار اسنپ موجب ریزش ۹۴ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت و همتایانش در روز جمعه شد.
ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ در جلسه بعد از اعلام درآمدها با مفسرین اظهار داشت: مقررات جمع آوری دیتا که از طرف اپل معرفی شده است، سنجش و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی را برای تبلیغات کنندگان دشوار کرده است. اسنپ درآمد خالص بین ۱۳۵ تا ۱۷۵ میلیون دلار را برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ پیش بینی می کند که بسیار پایینتر از ۲۹۹.۳ میلیون دلار پیش بینی شده از طرف وال استریت است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل اوایل امسال همه اپلیکیشنها در پلت فرم iOS ۱۵ را ملزم کرد برای ردیابی کردن کاربران بمنظور اهداف تبلیغاتی اجازه آنها را دریافت نمایند. مفسرین هشدار می دهند تاثیر این مقررات ممکنست ادامه دار باشد در صورتیکه محدودیتهای زنجیره تامین در شرکای تبلیغاتی اسنپ احیانا موقتی خواهد بود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب