حذف ۶۰۰ برند چینی از آمازون به علت نقض قوانین
به گزارش آنی تل آمازون ۶۰۰ برند چینی را در پلت فرم خود ممنوع کرده است چونکه آنها قوانین شرکت همچون سوءاستفاده از نقدهای کاربران درباره محصولات را نقض کرده اند.
به گزارش آنی تل به نقل از ورج، چندماه قبل به صورت مرموزی چند فروشنده گجت همچون آئوکی ام پاو، راو پاور، واواترونیک از پلت فرم آمازون ناپدید شدند. حالا اخیرا مشخص شده این شرکت آمریکایی بیشتر از ۶۰۰ برند چینی را در پلت فرم خرده فروشی آنلاین خود حذف کرده است. این شرکت طی ۵ ماه گذشته سختگیری هایی را برای فروشندگان در سرتاسر جهان انجام داده و دلیل آنرا هم به صورت واضح اعلام نموده است. سخنگوی آمازون به این رسانه اعلام نمود این ۶۰۰ برند عامدانه و مرتباً قوانین پلت فرم را بخصوص درباره سواستفاده از نقدهای کاربران درباره محصولات را نقض کرده و بنابراین حذف شده اند. نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست هم قبلاً از حذف این تعداد برند چینی در پلت فرم آمریکایی اطلاع داده بود. سختگیری های آمازون بر برندهای حاضر در پلت فرم خرده فروشی اش بعد از آن شروع شد که گزارشی از نشریه وال استریت ژورنال نشان داد شرکت هایی مانند راو پاور در ازای نوشتن کامنت برای محصولات به کاربران کارت هدیه می دهد. این در شرایطی است که آمازون در سال ۲۰۱۶ میلادی استفاده از روش های انگیزشی برای دریافت نقد درباره محصولات را ممنوع کرد. بعضی از پیشنهادات شرکت ها برای دریافت نقدهای مثبت به شکل برنامه پایلوت VIP یا تمدید ضمانتنامه محصول عرضه می شود. برخی دیگر از شرکت ها بعد از آنکه کاربر نقدی منفی نوشت در ازای حذف آن، سرویس هایی مانند بازپرداخت کامل وجه، عرضه کالای مجانی یا وجه نقد به وی پیشنهاد می کنند. هنوز معلوم نیست دقیقا کدام برندهای چینی توسط آمازون حذف شده اند.
منبع: anitel.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب