وجود ۳۲ میلیون كاربر بازیهای دیجیتال در كشور

وجود ۳۲ میلیون كاربر بازیهای دیجیتال در كشور به گزارش آنی تل مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری اعلام نمود: آخرین داده های بررسی شده در پیمایش های بنیاد نشان داده است در یك دهه اخیر از سال ۸۹ تا كنون مجموعه بازیكنان بازی های دیجیتال دوبرابر شده و از ۱۶ به ۳۲ میلیون نفر رسیده است. سرانه مصرف هر ایرانی ۳۱ دقیقه و سرانه مصرف بازیكنان ۹۳ دقیقه در روز است.



به گزارش آنی تل به نقل از ایسنا، سیدصادق پژمان، در آیین افتتاحیه مدرسه «بازی سازان فردا» که از شبکه شاد پخش گردید با اشاره به اینکه در این مجموعه متولی حمایت، نظارت، سیاست گذاری و تنظیم گری در زیست بوم بازی های دیجیتال هستیم، اظهار داشت: آنچه اهمیت دارد و باید به آن بپردازیم این است که اسناد بالادستی در این عرصه کم نیستند. یکی از موارد پرتکرار در این اسناد، تربیت نیروی انسانی متخصص در صنعت بازی های کامپیوتری است.

وی اضافه کرد: آخرین داده های بررسی شده در پیمایش های بنیاد نشان داده است در یک دهه اخیر از سال ۸۹ تا کنون مجموعه بازیکنان بازی های دیجیتال ۲ برابر شده و از ۱۶ به ۳۲ میلیون نفر رسیده است. سرانه مصرف هر ایرانی ۳۱ دقیقه و سرانه مصرف بازیکنان ۹۳ دقیقه در روز است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اشاره به اینکه بازی های یارانه ای در کشور ما، مساله مهمی شده است، اظهار داشت: از اثرات تربیتی و گردش مالی گرفته تا هزینه مصرفی بازیکنان، بازی سراهای فعال و... همگی نشان داده است مساله بسیار مهم می باشد. مجموعه بنیاد برای پیگیری همین مبحث تاسیس شده است. در این سال ها از تربیت نیروی انسانی متخصص غفلت کرده ایم.

پژمان با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی از این بُعد که موتور محرکه و قلب این صنعت نیروی انسانی است، اهمیت دارد، اظهار داشت: این مجموعه برای توسعه فضای حیاتی خویش به نیروی انسانی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارشاد و وزارت علوم بعنوان نهادهای متولی در سندی بالادستی مأموریت تربیت نیروی انسانی متخصص را برعهده دارند. این دغدغه در ذهن مسئولین آموزش و پرورش وجود داشته و سبب شده است که این مورد را به طریقی دنبال کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری ضمن اشاره به تغییر شیوه آموزش در دوره فراگیری کرونا اظهار داشت: همراه شدن آموزش ها و بازی ها با همدیگر می تواند کمک کننده باشد. این مورد در جهان مورد توجه است که سرگرمی و آموزش به صورت هدفمند همدیگر را پوشش دهند. انتشار کرونا برخی موضوعات چون آموزش های مجازی را تسریع کرد.

پژمان اضافه کرد: کانال مدرسه بازی سازان فردا در شبکه شاد مقرر است شروعی برای آموزش های فراگیر باشد به صورت یکه آموزش ها فقط متمرکز در تهران و مراکز استان ها نباشد. چون بنیاد در تهران بود، مابقی استان ها از این ظرفیت محروم بودند. بالغ بر ۴۰ هزار نفر در ابتدای کار عضو کانال شده اند.

وی افزود: به شدت گرفتار فقر و کاستی در حوزه نیروی انسانی هستیم و این کار می تواند تحولی در این صنعت ایجاد نماید. مقرر است مبانی را در بخش های مختلف آموزش دهیم و برای دوره پیشرفته طراحی های دیگری صورت گیرد. تلاش ما فراگیر شدن آموزش هاست و امید است یک استعدادیابی تحولی در این حوزه به وجود بیاید.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اشاره به اینکه محتواهای آموزشی به صورت تعاملی در کانال عرضه می شود اظهار داشت: محتواهای آماده شده از امروز بارگذاری می شود و دیباچه اقدام بزرگی است و نشان داده است کار سختی در پیش داریم.

پژمان به ظرفیتهای خیلی خوب بازی های داخلی و بومی و لزوم بهره برداری از آنها اشاره نمود و اضافه کرد: دوماموریت آموزش و ارتقای سواد بازی را در مدرسه بازی سازان فردا مدنظر داریم. نگاه خانواده ها و فرزندان به بازی نباید یک نگاه ساده باشد. باید سواد دیجیتالمان را افزایش دهیم و درباره بازی ها تحلیل داشته باشیم. ساده ترین مساله این است که رده بندی سنی را مورد توجه قرار دهیم و با چیزی که مصرف می نماییم آشنا باشیم.





منبع:

1399/08/28
20:56:05
5.0 / 5
1348
تگهای خبر: اثر , پیام , تخصص , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات