مشتركان در دریافت اینترنت ثابت، قدرت انتخاب دارند

مشتركان در دریافت اینترنت ثابت، قدرت انتخاب دارند به گزارش آنی تل به قول مدیركل نظارت بر سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، مشتركان اینترنت ثابت می توانند با رفتن به سامانه xdslplus.ir، از سردرگمی بین اپراتورهای خدمات دهنده سرویسهای ثابت رها شوند و با مقایسه از بین آنها بهترین گزینه را با عنایت به شرایط خود انتخاب كنند.


به گزارش آنی تل به نقل از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه مشتریان سرویسهای ثابت به آدرس xdslplus.ir را در جهت تمرکز بر کیفیت سرویسهای عرضه شده در حوزه اینترنت ثابت راه اندازی کرده است، به جهت اینکه اپراتورها در یک ضرب آهنگ متناسب به درخواست ها پاسخ دهند و سرویسهای مورد نظر را ارائه نمایند.
با راه اندازی این سامانه مشتریان سرویسهای ثابت می توانند درخواست خویش را از راه این پنجره واحد ارائه نمایند و در همین زمان می توانند گزینه هایی که در مکان مورد نظر سرویس می دهند را انتخاب کنند. مشتریان می توانند همزمان با این سامانه از سامانه نت سنج پلاس سازمان تنظیم مقررات هم استفاده کنند تا از سابقه عرضه سرویس اپراتورهای مختلف آگاه شده و انتخاب بهتر و جهت دارتری داشته باشند. یکی از مزیت های این سامانه مشخص شدن علت تاخیر عرضه سرویس از سوی اپراتورها است و به سبب اینکه تمام درخواست ها از یک سامانه عرضه می شود، امکان ریشه یابی مشکلات و کمبودها وجود دارد.
در این راستا و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدمحمد امامی -مدیر کل نظارت بر سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات با اشاره به اهداف راه اندازی سامانه xdslplus.ir، اظهار نمود: مشترکان می توانند با رفتن به این سامانه از سردرگمی بین اپراتورهای خدمات دهنده سرویسهای ثابت رها شوند، چونکه وقتی به سامانه رجوع می کنند، می توانند تمام شرکت های FCP یا SERVCO که در مرکز مخابراتی، خدمات اینترنت ثابت عرضه می دهند را مشاهده کنند و با مقایسه از بین آنها بهترین گزینه را با عنایت به شرایط خود انتخاب کنند. بزرگترین هدفی که با راه اندازی این سامانه دنبال می شود، شفافیت در مورد امکانات شرکت های مختلف در مراکز مخابراتی است که به مشترکان کمک می نماید انتخاب بهتر و راحت تری داشته باشند.

برخورداری یکسان مشترکان از امکانات اینترنت ثابت
وی با اعلان اینکه شفافیت بوجود آمده با این سامانه سبب می شود که دیگر امکانات خاص و شرایط ویژه برای برخی مشترکان وجود نداشته باشد و همه به صورت یکسان و برابر از امکاناتی که در مراکز وجود دارد به انتخاب خود استفاده کنند، اظهار داشت: مشترکان می توانند تمام مراحل ثبت نام تا تحویل اینترنت ثابت را از راه سامانه پیگیری کنند و در این بازه زمانی ۴۸ ساعته ثبت نام تا تحویل سرویس سازمان تنظیم، نظارت کاملی بر مراحل انجام کار دارد. تجمیع اطلاعات اپراتورها در این سامانه امکان نظارت بیشتر سازمان تنظیم را بر عملکرد آنها فراهم می آورد و این نظارت در جهت کسب رضایت مشترکین بوده که بتوانند راحتتر از امکانات اینترنت ثابت بهره مند شوند.
مدیر کل دفتر نظارت بر سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اعلان اینکه سامانه Xdslplus.ir به صورت اتوماتیک به سامانه اپراتورها متصل است، اظهار داشت: ظرفیت امکانات اپراتورها در مراکز، بدون دخالت آنها در سامانه ثبت می شود و اگر ظرفیت جدیدی در حوزه اینترنت ثابت در مرکز مخابراتی به وجود بیاید به مشترکان اعلام می شود. راه اندازی این سامانه سبب شفافیت و نظارت در حوزه اینترنت ثابت برای سازمان تنظیم مقررات شده است. با توجه به این سامانه هرگونه پروژه جدیدی که در شبکه ثابت معرفی شود، در این سامانه دردسترس است و مشترکان می توانند از آن بهره مند شوند.
امامی با اعلان اینکه تعداد اپراتورهای عرضه دهنده اینترنت ثابت در کشور بسیار بیشتر از چند شرکت بزرگ شناخته شده است، اشاره کرد: این سامانه باعث می شود مشترکان تمام بازیگران صحنه اینترنت ثابت کشور را بشناسند و شرکت های کوچک تر برای مردم شناخته شوند و حق انتخاب بهترین عرضه دهنده برای مشترکان به وجود بیاید و در نهایت این رقابت کیفیت سرویس را بالا می برد. مشترکان می توانند در صورت هرگونه مشکل در سامانه و اپراتورهای عرضه دهنده خدمات اینترنت ثابت، از راه سامانه ۱۹۵.ir یا شماره تلفن ۱۹۵ شکایات و مشکلات خویش را ثبت کنند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرند.
بر طبق این گزارش، در گام اول بعد از ورود به سامانه Xdslplus.ir با بیان شماره تماس، اطلاعات شرکت هایی که به آن شماره خدمات اینترنت ثابت عرضه می دهند اعلام می شود و مشترک می تواند با رفتن به سامانه نت سنج پلاس که در پایین صفحه قرار دارد، کیفیت شرکت های خدمات دهنده اینترنت را مشاهده و بر مبنای کیفیت شبکه و نیازمندی های خود در حوزه اینترنت عرضه دهنده مناسب را بعد از مقایسه انتخاب نماید.
در گام دوم؛ مشترک بعد از انتخاب یکی از خدمات دهندگان اینترنت ثابت با بهره گیری از لینک مربوط وارد سامانه عرضه دهنده خدمات شده و بعد از انتخاب سرعت و حجم ترافیک مورد نظر، مراحل ثبت نام را انجام می دهد و بعد از آن می تواند با انتخاب گزینه پیگیری وضعیت در سامانه https: //xdslplus.ir یا سرشماره #۸۰۱۰* مراحل ثبت نام خویش را پیگیری کند و از زمان تحویل اینترنت ثابت یا مشکلات احتمالی آگاه شوند.



1399/03/13
13:54:45
5.0 / 5
2406
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , اطلاعات , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات