در سامانه ۱۹۵؛

افزایش تعداد ثبت شكایت از خدمات ارتباطی، ۵۱ درصد شكایات از اینترنت

افزایش تعداد ثبت شكایت از خدمات ارتباطی، ۵۱ درصد شكایات از اینترنت آنی تل: معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به اینكه میزان ثبت شكایات از خدمات ارتباطی در سامانه 195 افزایش یافته است، از رسیدگی به 24 هزار و 621 شكایت حوزه ICT در 4 ماهه اول امسال آگاهی داد.


به گزارش آنی تل به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی اظهار داشت: از شروع سال ۹۸ تا اختتام تیرماه ۳۰ هزار و ۷۵۸ شكایت در سامانه پاسخگوئی به شكایات ۱۹۵ ثبت شده بود كه به ۲۴ هزار و ۶۲۱ شكایت رسیدگی شده و ۶ هزار و ۱۳۷ شكایت در حال رسیدگی است. وی درباره میزان شكایت های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ به تفكیك نوع سرویس اضافه كرد: حدود ۹۳ درصد از شكایت های ثبت شده به موضوعات اینترنت (۵۱ درصد)، تلفن همراه (۲۷ درصد) و تلفن ثابت (۱۵ درصد) و ۷ درصد نیز به سرویسهای خدمات ارزش افزوده، تشعشعات، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان اختصاص دارد. حقی گفت: به رغم افزایش ماهانه تعداد شكایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵، مدت زمان پاسخگوئی به این شكایات از ۶ روز كاری در فروردین ماه به ۲ روز كاری در تیرماه كاهش یافته است. معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره مصداق های شكایات ثبت شده اظهار داشت: پشتیبانی و ارائه خدمات، كیفیت سرویس، مشكلات مالی و تعرفه، عدم آنتن دهی، پیامك متنی، خدمات مالكیت و سیمكارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته های تركیبی به ترتیب از مصداق های پر تكرار شكایات ثبت شده است. وی ارسال پیامك كد رهگیری ثبت شكایت در سامانه ۱۹۵ با ماسك (Mask)، اصلاح پروسه ثبت و رسیدگی به شكایات به منظور ایجاد سرعت بیشتر به روند رسیدگی به شكایات مردمی، اتصال سامانه ۱۹۵ به سامانه شاهكار برای احراز هویت مشتركان در زمان ثبت شكایت و به روز رسانی عنوان و مصداق های شكایات با عنایت به سوژه و نوع خدمات ارائه شده اپراتورها را از اقداماتی عنوان نمود كه در امتداد بهبود پروسه ثبت و پاسخگوئی به شكایات مردمی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است. حقی درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه ۱۹۵ و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شكایات حوزه ICT اشاره كرد: راه اندازی سامانه «ثبت درخواست» با هدف تفكیك موضوعات مربوط به شكایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یك از مراحل ثبت شكایات در سامانه به منظور اطلاع رسانی صحیح به مشتركان در زمان ثبت شكایت و طراحی و پیاده سازی پروسه رسیدگی به شكایت با سوژه جمع آوری سرویس، از برنامه هائی است كه می خواهیم در ضمن سال جاری عملیاتی نماییم.


منبع:

1398/05/16
14:21:42
5.0 / 5
4326
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , اطلاعات , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی تل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
anitel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی تل محفوظ است (1395-1403)

آنی تل


فناوری اطلاعات و ارتباطات